tisdag 13 oktober 2009

Kapitel ett

Jag har börjat läsa en bok (bilden) som jag hoppas och tror är riktigt bra.

Den har legat och skräpat i över en månad sedan jag köpte den men igår kändes det rätt att ta tag i den.

Första kapitlet är lovande, fast ändå misstänker jag redan nu att jag inte kommer läsa boken i sin helhet. Jag har nämligen blivit mästare på att aldrig läsa hela böcker (om det inte är en roman dvs). Ungefär halva boken är alldeles lagom, sen är det dags för något nytt. Det fina är dock att jag nånstans, för inte så länge sen, läste något om att det här beteendet inte är något man ska känna sig dålig över. Tvärtom. Genom att inte läsa ut böcker bearbetar man innehållet annorlunda och kommer ihåg mer av det man läst. Den icke avslutade boken blir ett icke avslutat kapitel så att säga. Tror att det var så det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar