måndag 6 juli 2009

Skateboard motiv

Alla som någon gång har åkt skateboard i sitt liv minns alltid sin första riktiga bräda. Förmodligen kan man redogöra exakt hur motivet såg ut, om man hade gröna hjul eller om griptapen var rosa. I alla fall så var motivet på brädan väldigt betydande när valet av sin första bräda skulle ske.
På den tiden när jag upptäckte skateboard var hela ”sporten” nere i en riktig svacka. Det var otroligt få som åkte och skateboard var en subkultur med endel tveksamheter. Den lilla skara som skatade på den tiden levde i en skyddad värld där man aldrig skulle släppa in vare sig sportspeglar, föräldrar eller extremsport events. Och jag älskade det.
Hur som helst så speglar många av skateboardmotiven från den tiden hur stor skillnad det är mot skateboard idag, en jätteindustri och en sport med miljoner (sant!) utövare världen över.
Jag har därför hittat några skateboardmotiv som jag minns väl då jag som tioåring upptäckte sporten:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar